Aanmelden als vrijwilliger

Op verschillende leuke, gezellige of leerzame manieren kunt u zich nuttig maken.
Praktisch iedere vereniging bestaat dankzij de inzet van vrijwilligers. Vrijwilligers vormen het cement tussen de stenen en zijn letterlijk onbetaalbaar. Waarom heeft onze KBO zoveel vrijwilligers maar kunnen we nog steeds extra vrijwilligers gebruiken? Binnen onze KBO zijn er veel vrijwilligers die zowel achter de schermen werken als zij die zichtbaarder aanwezig zijn. Of we het nu hebben over bestuursleden, aanspreekpunten binnen de diverse clubs, onze individuele en collectieve belangenbehartigers, de redactie, de beheerder van de website, de bodes, de ‘golden girls’ en ga zo maar door. Iedereen is binnen onze KBO even belangrijk en wordt gerespecteerd en gewaardeerd. Samen met de leden maken zij de KBO: een oergezellige club met een sterk sociaal gezicht. Waar de vrijwilligers werkzaam zijn die, vanuit zichzelf, gemotiveerd voelen om iets voor hun medemens te betekenen en dat onbaatzuchtig. Je moet het dus op de eerste plaats zelf leuk vinden om te doen. Dat is ook de belangrijkste drijfveer. Daarnaast is het natuurlijk leuk om je netwerk te verbreden en je kennis en ervaring over te brengen. Vaak is het alleen al de glimlach die een lid van onze KBO op het gezicht tovert de grootste beloning voor onze vrijwilligers. Het geeft hen steeds weer nieuwe energie. Prachtig toch? Wellicht overwegingen voor u om zich bij onze club aan te melden voor een oriënterend vrijblijvend gesprek.

Voorbeelden daarbij zijn:

1. 👉 het ondersteunen en of mede organiseren van activiteiten of evenementen
  2. 👉 het af en toe bezoeken van KBO-leden die aan huis gekluisterd zijn
  3. 👉 het bereid zijn om een klein huishoudelijk klusje te verrichten bij senioren thuis die daartoe zelf niet meer in staat zijn
  4. 👉 het soms, op basis van beschikbaarheid, willen vervoeren van KBO-leden naar evenementen/activiteiten van de KBO.
  5. 👉 u vanuit uw beroep of hobby over kennis, kunde of ervaring beschikt die u graag met anderen wilt delen.
  6. 👉 denk hierbij bijvoorbeeld aan een hobby als schilderen, muziek, bewegen, mozaïeken en ga zo maar door.

Vrijblijvend gesprek

Meld u vrijblijvend aan voor een vrijblijvend oriënterend gesprek bij een van de bestuursleden tijdens de openingstijden van het steunpunt op maandag, woensdag, en vrijdag voormiddags van 10. tot 12 uur

Die zich een paar uurtjes per maand belangeloos wilt inzetten voor uw medemens.

VRIJWILLIGER ZIJN BIJ DE KBO Seniorenvereniging afd. Gemert:

EEN KLEINE MOEITE, EEN GROOT GEBAAR!